In fluentum
Wat zijn jouw uitdagingen & verlangens? Vul de gratis vragenlijst in
Praktijk voor Sjamanistische healing
Vestigingsadres
Udemalaan 7
9461 DD Gieten
06-20168078
eigenaar: Wenda Kral-IJdens
E-mail: info@influentum.nl
Website: https://www.influentum.nl
Artikel 1 - Definities
1. In fluentum: In fluentum, gevestigd te Gieten, KvK-nummer 91369657.
2. Klant: degene met wie In fluentum een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: In fluentum en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens In fluentum.
2. In fluentum en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. In fluentum en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
1. In fluentum hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. In fluentum mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. In fluentum en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
4. In fluentum mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
5. In fluentum moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
7. In fluentum mag de prijzen jaarlijks aanpassen.
8. In fluentum zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
9. Een consument mag de overeenkomst met In fluentum opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn
1. In fluentum mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die In fluentum hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat In fluentum aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. In fluentum mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 - Gevolgen te late betaling
1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag In fluentum de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan In fluentum.
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag In fluentum zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van In fluentum op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door In fluentum, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
• de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
• het een spoedreparatie betreft
• het weddenschappen en/of loterijen betreft
• de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
• het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
• zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
• zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@influentum.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van In fluentum, https://www.influentum.nl.
Artikel 7 - Verzekering
1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
• geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
• zaken van In fluentum die bij de Klant aanwezig zijn
• zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De Klant geeft op eerste verzoek van In fluentum de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 8 - Garantie
1. Wanneer de Klant en In fluentum een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor In fluentum enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 9 - Uitvoering van de overeenkomst
1. In fluentum voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
2. In fluentum mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
4. De Klant moet ervoor zorgen dat In fluentum op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5. Zorgt de Klant er niet voor dat In fluentum tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 10 - Informatieverstrekking door de Klant
1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik¬baar aan In fluentum.
2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert In fluentum de betreffende bescheiden.
4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door In fluentum redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 11- Duur van de overeenkomst
1. De overeenkomst tussen In fluentum en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 6 maanden, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.
2. Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant of In fluentum de overeenkomst opzegt met een opzegtermijn van 1 maand. Is de Klant een consument dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 12 - Opzeggen dienst voor bepaalde tijd
1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd opzegen.
2. Na afloop van de minimum looptijd van overeengekomen van 4-6 maanden eindigd de overeenkomst, tenzij anders is overeen gekomen.
3. Na afloop van de minimum looptijd van 4-6 maanden kan een consument de overeenkomst in lid 1 opzeggen
4. Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.
Artikel 13 - Intellectueel eigendom
1. In fluentum behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, teksten, gedichten, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van In fluentum aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 14 - Geheimhouding
1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van In fluentum ontvangt geheim.
2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende In fluentum waarvan de Klant weet of redelijker¬wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan In fluentum schade kan berokkenen.
3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
• die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
• die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 15 - Boetebeding
1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan In fluentum voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
6. In fluentum mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 16 - Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart In fluentum tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door In fluentum geleverde producten en/of diensten.
Artikel 17 - Klachten
1. De Klant moet een door In fluentum geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant In fluentum daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming In fluentum hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort¬koming, zodat In fluentum hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en In fluentum.
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat In fluentum andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 18 - Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan In fluentum.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling In fluentum ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 19 - Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer In fluentum een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 20 - Aansprakelijkheid In fluentum
1. In fluentum is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer In fluentum aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. In fluentum is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer In fluentum aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 21 - Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van In fluentum vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 22 - Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer In fluentum toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door In fluentum nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat In fluentum in verzuim is.
3. In fluentum mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer In fluentum kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 23 - Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van In fluentum door de Klant niet aan In fluentum kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer¬virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor In fluentum 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat In fluentum kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als In fluentum de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. In fluentum hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer In fluentum hiervan voordeel heeft.
Artikel 24 - Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en In fluentum de overeenkomst aanpassen.
Artikel 25 - Wijziging algemene voorwaarden
1. In fluentum mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag In fluentum altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal In fluentum zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 26 - Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met In fluentum aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van In fluentum.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 27 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat In fluentum bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 28 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en In fluentum is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van In fluentum is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en In fluentum, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Specifieke bepalingen die onder deze algemene voorwaarden vallen:
-
Klant en/of consument is ten aller tijden zelf verantwoordelijk voor zijn/haar fysieke en/of mentale gesteldheid
-
Klant en/of consument is altijd zelf verantwoordelijk tijdens de sessies en daarbuiten en mag elk moment tijdens de behandeling stoppen
-
Klant en/of consument is met een (chronische)fysieke en/of mentale klacht eerst bij een arts of behandelend specialist geweest
-
Klant en/of consument is op de hoogte van wat gebruikte methode wel en niet voor hem kan betekenen (via website, mondeling bij aanvang methode en praktische informatie)
-
Influentum is niet verantwoordelijk als een 5 stappenplan of methode door klant en/of consument niet leidt tot de gewenste gezondheidsvoordelen tot wat de klant en/of consument voor ogen heeft en dit te wijten is aan de klant/consument zelf.
-
Klant en/of consument is op de hoogte dat In fluentum geen medische diagnoses verstrekt en de behandelingen nooit een vervanging zijn van de reguliere geneeskunde. Dit staat vermeld op de website, mondeling aangegeven bij aanvang en in de praktische info.
-
Klant en/of consument is op de hoogte is dat minderjarigen tot 18 jaar alleen onder toezicht en met toestemming van de ouders en of verzorgende/voogd behandelingen mogen ondergaan.
-
Klant en/of consument is zelf verantwoordelijk voor het tot zich nemen en voor zichzelf verwerken van de informatie op deze website, informatie mondeling verkregen via In fluentum, algemene voorwaarden, privacybeleid
-
In fluentum is niet verantwoordelijk voor informatie die een klant en/of consument krijgt via derden over In fluentum wat niet correct, of van toepassing op klant en/of consument is
-
een afspraak annuleren 24 uur voor de afspraak . Anders brengt In fluentum het hele bedrag in rekening.
Training, retraites & workshop
-
Digitaal lesmateriaal van In fluentum mag alleen worden gelezen en geprint voor eigen gebruik, voor het kopiëren, verspreiden of er zelf lessen mee geven is toestemming nodig van influentum.
-
Digitaal lesmateriaal van Maanergie mag alleen worden gelezen en geprint voor eigen gebruik, voor het kopiëren, verspreiden of er zelf lessen mee geven is toestemming nodig van Maanergie.com.
-
Na het betalen van het cursusgeld wordt door Maanergie de afgesproken modules open gezet. Maanenergie gebruikt jou gegevens niet voor andere doeleinden.
-
klant en/of consument is zelf verantwoordelijk voor de voortgang van de cursus.
-
Betaling in maandelijkse termijnen of in een keer. Bij na start cursus is het reeds betaalde cursusgeld niet terug te vorderen.
Opgesteld op 28 oktober 2023
